Dersin Adı | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HIST 100 | Güz | 4 | 0 | 4 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin amacı, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, İnkılap ve İnkılap İle İlgili Kavramlar | Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s: 31-57 |
2 | Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı ve Osmanlı Devleti’nde Yenilik Hareketleri | Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s:104-179 |
3 | 20.Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti’nin Durumu | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 42-44 |
4 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 44-58 |
5 | Mütareke Sonrası Memleketin Durumu | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 65-78 |
6 | Milli Mücadeleye Hazırlık | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 100-150 |
7 | TBMM'nin Açılması ve Çalışmaları | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 118-121 |
8 | TBMM’nin Açılmasından Sonraki Siyasi ve Askeri Gelişmeler | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 132-140 |
9 | Lozan Barış Antlaşması ve Siyasi İnkılaplar | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 176-192 |
10 | Atatürk İnkılapları (Hukuk Alanı, Eğitim ve Kültür Alanı, Toplumsal Alan, Ekonomik Alan) Attaürk İlkeleri ve Bütünleyici İlkeler | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.192-220 |
11 | Atatürk Dönemi Dış Politikası (1923-1938) | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.227-248 |
12 | İsmet İnönü Dönemi | Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s:393-437 |
13 | Demokrat Parti Dönemi | Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s:393-437 |
14 | Soğuk Savaş Döneminde Türkiye: Türkiye'nin Birleşmiş Milletlere Üye Olması-Balkan Paktı- Kıbrıs Sorunu- Ege Denizi Sorunları- | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.385-386 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Refik Turan, Mustafa Safran, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2011 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2005 Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 2017 Lord Kinross, Atatürk, İstanbul, 1981 Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkileri, İstanbul, 2009 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | ||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 88 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | |||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | |||||
3 |
Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | |||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | |||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | |||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | |||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | |||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | |||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest